Westerhonk Groenendaal naar Blijdorp

Op donderdag 14 juli hebben de kinderen van Groenendaal 10-12 een fantastische dag gehad in dierentuin Blijdorp. Dit alles werd georganiseerd en mogelijk gemaakt door Kiwanisclub Den Haag. De dag begon al goed, Wia en Kiet van Kiwanis verwelkomden de kinderen, die stonden te popelen om te gaan, het zonnetje scheen en de bus stond al klaar.
In de bus begon meteen de pret, ze kregen een heerlijke krentenbol en toen gingen we op weg naar Blijdorp. Bij Blijdorp aangekomen hebben we eerst lekker wat gedronken. Daarna hebben we eerst de ijsberen bewonderd, toen gingen we met het treintje richting de speeltuin.
Voor veel kinderen was dit de eerste keer dat ze in de dierentuin waren en ook nog eens voor het eerst met de hele groep op pad. Dat was dus een hele belevenis!
In de speeltuin gingen alle kinderen klimmen, klauteren en schommelen. Ze konden er echt hun energie kwijt.
Na een heerlijke lunch met patat en een verrassing gingen we richting de olifanten. Onderweg hebben we vol bewondering naar Bokito gekeken, brrrr wat is hij groot!! Best spannend hoor! De olifanten vonden de kinderen juist weer erg schattig, er zijn 2 baby-olifantjes bij. Ook de andere dieren oogstten veel bewondering.
Op de terugweg liepen we door het oceanium. Dat was ook weer geweldig, de haaien en reuzenschildpadden zwommen over ons heen. De kinderen konden hier een beetje uitrusten, want zo’n hele dag vol nieuwe indrukken is best vermoeiend.
In de bus terug was iedereen moe maar enorm voldaan en eenmaal terug op de woning kregen alle kinderen ook nog leuke cadeautjes. Zelfs voor de kinderen die niet mee konden was er een verrassing!
Het was echt een geweldig fijne dag!
Ontzettend bedankt Kiwanisclub den Haag voor een dag om nooit te vergeten!!!!!
En lieve Wia en Kiet, namens alle kinderen enorm veel dank, wat waren jullie lief en betrokken met alle kinderen!