Tas voor Tess persbericht

PERSBERICHT

Vier kinderen in Guatemala geopereerd dankzij Kiwanisclub Den Haag

Tijdens een zonnige en drukbezochte ‘home made market’ haalde Kiwanisclub Den Haag afgelopen weekend €1.500 op door tweedehands tassen te verkopen. De tassen waren in de afgelopen maand ingezameld door de leden van de serviceclub. “Dankzij vrienden, familieleden en onze oproep via Omroep West hebben we zo’n 500 tassen ingezameld. Er zaten echte schatten tussen, Prada’s en Louis Vuittons’, vertelt Hester Jansen, clubpresident van Kiwanisclub Den Haag. De verkoop liep dan ook als een zonnetje.

Met de €1.500 die de tassenactie heeft opgebracht, kan de organisatie T.E.S.S. Unlimited twee kinderen met schisis laten opereren. “Een Westlands ondernemersnetwerk, waar één van onze Kiwanis lid is, heeft dit bedrag nog eens verdubbeld. Toen zij de ‘voor-en-na’-plaatjes van de kinderen zagen, trokken ze meteen de portemonnee”, zegt Jansen. “Met de verdubbeling door de Westlandse ondernemers kunnen we in totaal vier kinderen in Guatemala laten helpen. Dat is echt een prachtig resultaat!”

Kiwanisclub Den Haag is een zogenaamde serviceclub. Hester Jansen: “Dat wil zeggen dat wij ons bezig houden met fondsenwerving voor goede doelen. De goede doelen van Kiwanis richten zich altijd op kinderen, meestal kinderen in de eigen stad, maar ook kinderen ver weg, zoals bij deze actie.” Binnen de regio Den Haag organiseert Kiwanis bijvoorbeeld uitjes met kinderen die in een instelling wonen, of van wie de ouders in de verslavingszorg zitten. “We gaan regelmatig met een clubje kinderen survivallen, naar de dierentuin of samen koken. Het gaat ons erom dat ook de kinderen die het moeilijk hebben, weer even kind kunnen zijn.”

Kiwanis
Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzet voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap. Het motto van Kiwanis is ‘serving the children of the world’. Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. Kiwanis is georganiseerd in locale clubs en netwerken. In 1965 werd in Nederland de eerste Kiwanis serviceclub opgericht in Amsterdam. Momenteel telt Kiwanis Nederland bijna 2.050 leden in 110 clubs. Geïnteresseerd in een lidmaatschap? Meld je aan via de websites van één van de lokale clubs in Nederland. (zie: www.kiwanis.nl/denhaag)

T.E.S.S Unlimited
T.E.S.S Unlimited, opgericht door Tessa de Goede, is een Nederlandse stichting die werkzaam is in Guatemala, en medische zorg biedt aan kinderen geboren met een schisis. De behandeling per kind omvat deelname aan het melkproject (vanwege de schisis hebben de baby’tjes moeite om te drinken), een Habermanfles (die het voor deze kinderen makkelijker maakt om te drinken) en natuurlijk de operatie. In totaal kost een behandeling per kind € 712,-. T.E.S.S. Unlimited heeft een ANBI-status. (zie: www.tessunlimited.com)

Guatemalteeks kindje dat door de stichting T.E.S.S. Unlimited geopereerd is.

kIWANIS-CLUBLEDEN AAN HET VERKOPEN
Kiwanis -clubleden aan het verkopen