Survival met de Jutters 2018

Survival: kinderen onherkenbaar vies

Op 18 september heeft Kiwanisclub Den Haag een dagje survivallen mogelijk gemaakt voor groep kinderen van De Jutters. De kinderen, die elkaar aan het begin van de dag soms nog nauwelijks kenden, gingen na afloop van een dag ondergronds kruipen, klimmen en aan 'lianen' slingeren, als een echt team naar huis. De dag werd compleet gemaakt met friet, een stripboek en een appel voor in de bus terug naar de behandellocatie van De Jutters.

De Jutters diagnosticeert en behandelt kinderen, jongeren en jongvolwassenen met klachten, zoals ADHA, autisme, gedragsproblemen, trauma of persoonlijkheidsstoornissen. Om met zo’n groep kinderen met speciale behoeften te gaan survivallen, vereist natuurlijk goede begeleiding. De medewerkers van 2sur5 in Wateringen bieden een uitstekende begeleiding, óók voor kinderen voor wie de activiteiten - bijvoorbeeld vanwege autisme - extra spannend zijn.

Omdat het survivallen door de kinderen altijd heel wordt gewaardeerd wordt (‘leuker dan de Efteling!’) sponsort Kiwanisclub Den Haag regelmatig zogenaamde MagDagen waarop we samen hen activiteiten doen. Werkt u bij een jeugdinstelling en zou u het leuk vinden om ook eens een groep kinderen te laten ‘survivallen’? Neem dan contact op met onze Kiwanisclub, via het formulier op deze website.