Survival met de Jutters

Survival of the fittest

Het leek wel een reclame voor een wasmiddel: aan het eind van woensdag 15 juni waren de kinderen van Jeugdpsychiatrische instelling De Jutters zó ontzettend vies, dat de tuinslang erop moest werd gezet. Kiwanisclub Den Haag sponsorde een spannend survival-uitje met 26 kinderen van De Jutters: de MagDag was wederom vies, maar ook heel gezellig.

Survivallen bij 2SUR5 is geen activiteit waarbij je je kleding schoon kunt houden. Sommige van de deelnemende kinderen maakten het echter wel heel bont: aan het einde van de middag waren ze volkomen onherkenbaar door de dikke laag modder en het eendenkroos in hun oren.

Voor sommige kinderen was het wel behoorlijk spannend. Een hoogteparcours en een parcours onder de grond zijn op zich al een uitdaging, maar als je bijvoorbeeld autisme hebt, kan het wel héél spannend worden. Vandaar dat er naast de begeleiders vanuit Kiwanisclub Den Haag ook een flink aantal begeleiders van de instelling De Jutters was meegekomen naar 2SUR5.

Natuurlijk is een uitje niet compleet zonder frieten en kroketten en dus werden die ook door Kiwanis verzorgd. Op de weg terug in de bus was er voor elk kind nog een verrassing: een stripboek.