Met s'Heeren Loo naar diergaarde Blijdorp

Stromende regen geen enkel bezwaar

Met een groep meervoudig gehandicapte kinderen naar de dierentuin gaan, is een hele organisatie. Vandaar dat het er vaak niet van komt. Kiwanisclub Den Haag sponsorde daarom een uitje voor meervoudig gehandicapte kinderen van ’s Heeren Loo Noordwijk.

Herman Overgaauw, lid van Kiwanisclub Den Haag, was mee met de excursie naar diergaarde Blijdorp. “We zijn de kinderen met de bus gaan ophalen in Noordwijk en zijn met hen naar Rotterdam gereden. Het regende dat het goot, maar dat merkte je absoluut niet aan het humeur van de kinderen. Ze vonden het allemaal even fantastisch.”

Vooral de capriolen van de jeugdige olifanten sloegen bij de kinderen aan. Herman: “Eén olifant duwde steeds de andere jonge dieren het water in, totdat mama-olifant erbij geroepen werd om de boel tot de orde te roepen. Dat sprak natuurlijk mooi tot de verbeelding voor de kinderen.”

Ook Bokito trok de aandacht, hoewel hij zich rustig hield en vooral zijn groenten zat op te peuzelen. Voor Herman was het een geslaagde dag, waarbij eens te meer duidelijk werd welke logistiek er nodig is om meervoudig gehandicapte kinderen een dagje uit te gunnen. “Op de dag zelf bleek dat een paar begeleiders ziek waren. Dat betekende voor een aantal kinderen dat ze niet mee konden gaan. Dat is heel zuur, maar zonder begeleiding gaat het nu eenmaal niet.”