Eten met Sterren

Haagse sterrenchefs werken met ex-verslaafde jongeren

Het succesvolle boekje ‘Binnenhof Eet Buiten’ krijgt op 6 februari een vervolg wanneer drie Michelin-sterrenchefs in restaurant At Sea te Den Haag samen met 15 ex-verslaafde jongeren gaan koken, bedienen en dineren voor en met familieleden van de jongeren. Medewerkers van Mistral, een programma van Brijder Verslavingszorg (onderdeel van de Parnassia Bavo Groep), waar de jongeren onder behandeling zijn, zijn ook aanwezig om deze avond tot een succes te maken. Kiwanisclub Den Haag stimuleert de jongeren met dit initiatief om iets terug doen voor de mensen in hun nabije omgeving.

Het is de bedoeling dat jongeren die al enkele maanden op het terrein van de Parnassia Bavo Groep wonen, leren hoe een restaurant reilt en zeilt. Zij zullen die avond deel uitmaken van de ‘zwarte brigade’ van restaurant At Sea. Zij helpen met het klaarmaken van het restaurant, eten mee met het personeel en serveren het eten uit. Onder de 100 gasten die komen, is ook PvdA-kamerlid Lea Bouwmeester aanwezig. Lea heeft het onderwerp verslavingszorg in haar portefeuille en heeft vol enthousiasme haar medewerking toegezegd aan dit Haagse Kiwanisproject.

Het culinaire evenement waaraan sterrenkoks Paul van Waarden (restaurant Paul van Waarden) Gert Jan Cieremans (restaurant Seinpost) en Henk Savelberg (hotel-restaurant Savelberg) hun medewerking verlenen, past in een lange rij van Kiwanis-acties voor kinderen van de Parnassia Bavo Groep in Den Haag. Zo organiseerde de Kiwanisclub DenHaag al verschillende malen survivaldagen en een kookworkshop voor kinderen van ouders met psychische en- of verslavingsproblemen.

Eating with the stars!

foto 1: Van links naar rechts: Henk Savelberg (Hotel-restaurant Savelberg), Grace Sie (KC-Den Haag), Alex Mulder (Brijder). Michel van Steenbergen (Brijder)

Foto 2: Van links naar rechts: sterrenchef Paul van Waarden (Restaurant Paul van Waarden), Grace Sie (KC- Den Haag), Wim van der Spiegel (KC- Den Haag) en sterrenchef Gert Jan Cieremans (Restaurant Seinpost).

Foto 3: PvdA 2e-Kamerlid Lea Bouwmeester

Fotograaf: Wim van der Spiegel

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Grace Sie van KC-Den Haag.

Zie voor een impressie: Omroep West Wel geduld hebben, want het item begint ongeveer na 6 minuten.........