De wereld tetanusvrij

Samen naar een Tetanusvrije wereld.

Kiwanis en UNICEF hebben de handen ineengeslagen. Samen gaan ze de strijd aan tegen tetanus. Deze dodelijke ziekte is in onze westerse wereld al decennia geleden uitgebannen, maar in veel ontwikkelingslanden is dat een ander, schrijnender verhaal. Met het project "Stop Tetanus bij moeders en baby’s" behoort tetanus straks hopelijk wereldwijd tot het verleden. Elke dag sterven er gemiddeld 160 baby’s aan tetanus.

Samen met UNICEF gaat Kiwanis de komende vijf jaar wereldwijd alles op alles zetten om die zo broodnodige hulp te bieden. En daar zijn grote bedragen mee gemoeid. Het streven is om wereldwijd tussen nu en 2015 in totaal maar liefst 110 miljoen dollar bijeen te brengen. Deze fikse financiële injectie kan namelijk voorzien in 387 miljoen tetanusvaccins in de veertig landen waarin deze ziekte nog tot de orde van de dag behoort.

Stop Tetanus! Wilt u een bijdrage leveren aan aan het Tetanusproject, dan kunt u contact opnemen met Kiwanisclub Den Haag via het contactformulier.

Uw hulp wordt bij voorbaat al enorm gewaardeerd!

Klik voor meer informatie op de link naar Kiwanis Nederland: STOP TETANUS

Voor veel gestelde vragen over Stop Tetanus klik op deze link: Veel gestelde vragen over Stop Tetanus.doc