Bezoek aan CoolBlue (Social Grace)

Bezoek aan CoolBlue (Social Grace)

Grace heeft haar partner Ralph, werkzaam op het hoofdkantoor van CoolBlue, bereid gevonden om leden van Kiwanisclub Den Haag en hun partners te ontvangen en rond te leiden op dit hoofdkantoor. CoolBlue is een van de grootste internetwinkels in Nederland.

Na een korte inleiding leidt hij het gezelschap rond over de drie etages van het hoofdkantoor aan het Weena te Rotterdam. Op enthousiaste wijze maakt hij ons onderweg deelgenoot van de doelstellingen en werkzaamheden van dit internetbedrijf dat op een heel speciale manier zijn werknemers zodanig probeert te enthousiasmeren dat zij daarmee enerzijds het beste uit zichzelf halen en anderzijds uiteraard de omzetdoelstellingen van het bedrijf halen.

Het geheim is de bijzondere bedrijfscultuur. Begonnen als vriendenclub, is het nog steeds een vriendenclub – maar dan één van professionals. Dat trekt ambitieuze, ondernemende en veelal jonge mensen. Trots en behulpzaam. Zelfkritisch, vooruitdenkend, vriendelijk, klantgericht.

Het bedrijf groeit heel hard. Elk jaar verwelkomt het vele nieuwe collega’s. En dan wordt één ding heel belangrijk: dat iedereen de CoolBlue-cultuur omarmt, het bedrijf snapt en het concept ervan kan uitdragen.

Die bijzondere bedrijfscultuur was heel goed waarneembaar tijdens de rondgang over de drie etages van het hoofdkantoor. Overal slogans, overal plekjes om je te kunnen afzonderen om te ontspannen, zo nodig na te denken of om iets nieuws uit te proberen. Alleen of ook met meerdere personen. Dat alles gericht op het beoogde resultaat.

Slogans, een greep uit de vele die er op kantoor zichtbaar waren:

ALLES VOOR EEN GLIMLACH

GEWOON, DOEN; Elke dag een beetje beter

FINANCIAL ACCOUNTING; Iedereen telt

EEN BLIK; Zeg je alles mee

CADEAUSJE; Tadaaaaa

Coolblue gelooft in kennis. In focus. In specialisme. Het bedrijf probeert te groeien door beter te worden. Sinds de oprichting in 1999 doet het één ding: webwinkels maken waar het trots op kan zijn. Inmiddels levert CoolBlue consumer goods in de Benelux via ruim 325 gespecialiseerde webshops en 7 fysieke winkels. Een aanpak waarmee het al jaren op rij heel hard groeit in Nederland en België.

Voor alle aanwezigen een een heel leerzame avond die een andere en bijzondere kijk gaf op zakendoen. Met dank aan Ralph die zich heeft ingespannen om elke vraag naar tevredenheid te beantwoorden.

Zoals de avond voor velen begon met een lekker hapje, zo eindigde de avond voor de liefhebbers met wederom een lekker hapje vergezeld van een heerlijk drankje. Met dank aan Grace voor de organisatie.

Zie ook: www.coolblue.nl

Deel deze post