Barbeque in het Westerhonk, Monster

Barbecue in het Westerhonk, Monster

Tijdens een feestelijke barbecue op 2 juli werd door enkele leden van Kiwanisclub Den Haag een flinke cheque aan Het Westerhonk overhandigd. De cheque was goed voor een loungebank, een hangmat en een barbecue mét disco.

Het Westerhonk is een onderdeel van ‘Heeren Loo’, een instelling die mensen met een verstandelijke beperking ondersteunt. “Kiwanis, daar had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord”, zegt de vader van één van de jongeren die in het Westerhonk wonen. “Ongelooflijk dat deze barbecue op die manier gesponsord wordt. Mijn zoon woont hier sinds 2015. Het is hier allemaal heel goed geregeld, geweldig om te zien dat jullie je zo betrokken voelen bij deze kinderen.”

Terwijl de Kiwanisclubleden in een nauwelijks doordringbaar rookgordijn de speklappen en de hamburgers gaar bakten, legde een medewerkster van Het Westerhonk uit dat de extra bijdragen van bijvoorbeeld serviceclubs onontbeerlijk zijn voor het goed functioneren van de instelling. “Ik kende de Kiwanis ook nog niet, maar we zijn ontzettend blij met de loungebank, de hangmat en deze gezellige barbecue vandaag.”

“Je bent er als instelling ook echt afhankelijk van”, voegt ze toe. “Op zo’n middag als deze kunnen we weer lang vooruit. Het bijzondere is ook dat we de kinderen en de ouders bij elkaar brengen vanmiddag. Het gebeurt eigenlijk heel weinig dat ouders ook bij activiteiten betrokken worden. Veel ouders hebben zelf ook een beperking en voor hen is het daarom ook een belevenis.”

Bedankje van de kinderen: