23 Jan 2012 BinnenhofEetBuiten leidt tot Sterrendiner

23 januari 2012

Het succesvolle boekje Binnenhof Eet Buiten leidt tot Sterrendiner voor ex-verslaafden. Dit diner zal plaatsvinden op maandag 6 februari a.s. Sterrenkoks Paul van Waarden, Gert Jan Cieremans et Henk Savelsberg zullen daaraan hun medewerking verlenen.

Klik hier: Sterrendiner

23 November 2011: Perspresentatie van het boekje Binnenhof Eet Buiten: smullen met Haagse politici

Den Haag – Op woensdag 23 november jongstleden vond in restaurant Het Kabinet in Den Haag de boekpresentatie plaats van Binnenhof Eet Buiten. Dit boekje is een uitgave van Kiwanisclub Den Haag en belicht twintig politici en hun favoriete Haagse restaurant. De volledige opbrengst van Binnenhof eet Buiten gaat naar drie goede doelen. Politiek verslaggever Frits Wester schreef het voorwoord van het boek, nam de presentatie voor zijn rekening en overhandigde het eerste exemplaar aan Monique Oostwegel van Unicef.

De twintig politici vertellen over hun favoriete restaurant. Zo blijkt Sharon Dijksma een fan van het Thaise restaurant Phonsawan en eet Diederik Samsom graag een vegetarische pizza bij Pinocchio. Kathleen Ferrier roemt het Surinaamse eethuis Lung Fung en Loek Hermans geniet van een ontbijt bij Des Indes.
In het boekje vol fraaie foto’s geven de door de politici geliefde restaurants ook een heerlijk recept prijs. Zo verklapt Exki het geheim van de verrukkelijke chocoladetaart en beschrijft sterrenkok Niven Kunz hoe je een onvergetelijke hertenrugfilet bereidt. En een gerecht met kaas, daar moet je bij Frits Wester niet mee aankomen.

Alle betrokkenen werkten geheel belangeloos aan de totstandkoming van het boek Binnenhof Eet Buiten mee. De opbrengst komt dan ook volledig ten goede aan drie goede doelen die Kiwanisclub Den Haag ondersteunt: kinderhospice De Glind in Barneveld, kinderen van Parnassia en het wereldwijde Unicefproject Stop Tetanus.

Binnenhof Eet Buiten kost € 15,- en is te koop via uitgeverij De Nieuwe Haagsche www.denieuwehaagsche.nl of via de boekhandel (ISBN 978-94-91168-13-0).

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Shirley Schelkers telefoonnummer 06-5110.8723, e-mail shirley@sdcommunicatie.nl

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Foto's: © Photonook Photography

Zie hier het artikel over de boekpresentatie in het Algemeen Dagblad-Haagsche Courant van 29 nov 2011: Krantenartikel