20140614 Koken met kinderen

Koken met jongeren van Jeugdformaat:

Op zaterdag 14 juni werd in de keuken van Les Amis de Cuisine gekookt door jongeren van Jeugdformaat. Onder begeleiding van drie chefs van de Haagse kookclub en drie leden van Kiwanisclub Den Haag kregen de jongeren een kookworkshop. Op het menu stond:

- gefrituurde vis en groenten in panko met aioli;

- kip met een Earlgreylavendeltheezoutkorst en;

- Chocolademousse met vanille-ijs.

Al het bereide lekkers werd na afloop gezamenlijk met smaak verorberd.

Verslag van één van de deelnemende jongeren:

Vandaag heb ik verschillende gerechten gemaakt bij een hele leuke cursus. We waren met verschillende groepen van verschillende logeerhuizen. We hebben een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht gemaakt. Met onder andere vis, kip, chocolade mouse en nog veel meer lekkers! We hebben heel erg gelachen en ik vond iedereen van de koks en begeleiding erg aardig! Ik wil de mensen bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt voor ons. We hebben het erg gezellig gehad en heerlijk gegeten!

Groetjes,

Janine*

*fictieve naam, ter bescherming van de privacy

Over Jeugdformaat
Jeugdformaat is de organisatie voor jeugd- en opvoedhulp in de regio Haaglanden. Ze biedt professionele hulp aan kinderen, jongeren en hun ouders die het op eigen kracht om welke reden dan ook niet redden. Met circa 850 medewerkers, verspreid over 75 locaties, en bijna 1100 pleeggezinnen biedt Jeugdformaat hulp aan ongeveer 7000 gezinnen per jaar.
De jongeren die uitgenodigd voor het koken verblijven allemaal in een logeerhuis of 16+ voorziening van Jeugdformaat

De chefs Richard Westerhof, Frans van der Linden en Jan Uitenbroek

Clubleden kunnen een foto-impressie bewonderen via het tabblad Fotoboek!