20131117 KC Den Haag reist naar Praag

Een aantal leden van onze club heeft met partners een bezoek gebracht aan de hoofdstad van Tsjechie, Praag. Op 14 nov togen Sjoerd, Marianne, Wim, Hanneke, Ton, Bernadette, Kamiel, Marianne, Grace, Ralph, Hans, Berthe, Henk en Machteld naar Rotterdam Airport en vertrokken vandaar naar Praag. Daar in het hotel aangekomen was er even tijd om de eerste schreden in de stad te zetten en Sjoerd te verrassen met een Kiwi-uithangbord...... Die avond stond een Dinner Cruise op de Moldau op het programma.

Vrijdag bracht het gezelschap een bezoek aan de burcht van Praag: een immens complex historische gebouwen en een zeer fraaie kathedraal. Op die burcht werden we rondgeleid door Romana Musilova van Golden Kiwanis Praag. Die avond werden wij verrast met een Folklore-avond waar de liefhebbers onbeperkt konden eten, drinken en eventueel dansen. Van dat laatste kwam niet veel terecht omdat de burcht nog in de benen zat.

Zaterdag werden wij o.l.v. een Nederlands sprekende gids door de stad geleid waarbij wij geïnformeerd werden over de Fluwelen Revolutie. Die middag brachten een aantal mensen een bezoek aan Kutna Hora. De rest van het gezelschap bereidde zich voor op een bezoek aan de State Opera alwaar Verdi's opera Don Carlos ten gehore werd gebracht.

Zondagochtend was vrij. Die middag toog het gezelschap wederom o.l.v. de Nederlands sprekende gids de wijken van Praag in waarbij het accent lag op architectuur, Praagse Jugendstill. Die avond vertrok het gezelschap weer naar Nederland.

In de herinnering van het gezelschap blijft Praag een indrukwekkende en schitterende stad met vele bezienswaardigheden. Dankzij de voortreffelijke voorbereidingen van Sjoerd en de uitstekende financiële hulp van Berthe kan het gezelschap terugkijken op een zeer geslaagde reis.