20130615 Kiwanisclub Den Haag sponsort boottrailer

Scoutinggroep Rijswijkse Meeuwen- Watergeuzen ontvangt nieuwe aanhangwagen

De Staf De Zeeverkenners

Op zaterdag 15 juni 2013 organiseerde scoutinggroep RMWG haar jaarlijkse tuinfeest. Dit jaar aangevuld met een sponsorloop en disco in onze botenloods. Scoutinggroep RMWG is een waterscouting, gelegen op de Binckhorstlaan 405, Den Haag. Haar leden komen uit de omgeving Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Den Haag.

De scoutinggroep is afhankelijk van subsidie, contributie en extra bijdragen. Daarom worden er diverse acties georganiseerd om extra geld te generen, zoals het tuinfeest en de sponsorloop, maar ook door deel te nemen aan de herdenkingsdienst op 4 mei, verkoop scoutingloten en oliebollen, collecteren voor Jantje Beton en andere geldinzamelacties. De groep draait geheel op vrijwilligers en dat is best bijzonder! Zelfs het onderhoud op het terrein, aan onze boten en clubhuizen wordt door vrijwilligers verricht.

Als iets vervangen moet worden, is dat een grote aanslag op onze begroting. Zo was ook onze aanhangwagen aan vervanging toe. De aanhangwagen wordt veel gebruikt, voor de zomerkampen en de weekenden; de bagage van de kinderen en het materiaal moet worden vervoerd. En ook wordt de aanhangwagen gebruikt om onze kano’s in te vervoeren. De huidige aanhangwagen is door onze vrijwilligers zelf in elkaar gezet, maar was aan vervanging toe. Zodoende kwamen we bij de Kiwanis Club Den Haag terecht.
Na een bijzondere presentatie in september 2012, hebben wij een verzoek ingediend bij de Kiwanis voor ondersteuning van diverse materialen, waaronder ook de aanhangwagen.

De boottrailer De formele overdracht

In 2013 kregen wij het mooie nieuws te horen dat de Kiwanis Club Den Haag ons een nieuwe aanhangwagen kon sponsoren! De aanhangwagen is inmiddels aangeschaft en tijdens het tuinfeest hebben Gerard Looijmans, Han Jansen en Hans van Geest (foto's) deze namens Kiwanisclub Den Haag overgedragen. Daarna hebben Brechje van Eijck, groepsvoorzitter Scoutinggroep, en Gerard Looijmans namens KC-Den Haag de stickers van Kiwanisclub Den Haag er op geplakt.

Wij willen Kiwanisclub Den Haag enorm bedanken voor deze geweldige sponsoring en steun! Uiteraard zijn wij bereid hiervoor iets terug te doen, op welke wijze we dit gaan invullen is nog niet verder uitgewerkt, maar krijgt zeker nog een vervolg.

Brechje van Eijck plakt de eerste sticker op; Gerard looijmans daarna ook.

Wilt u op de hoogte blijven van onze scoutinggroep? Neem dan vooral een kijkje op onze website www.RMWG.nl