20121205 Kiwanis Club Den Haag viert Sinterklaas voor kinderen van Stichting Jeugdformaat

5 December 2012

Kiwanis Club Den Haag heeft aan Sinterklaas gevraagd of een aantal kinderen van Stichting Jeugdformaat dit jaar in het zonnetje gezet kunnen worden. Dat vond Sinterklaas natuurlijk een heel goed idee. De Sint heeft samen met zijn Pieten dit jaar een rondje gemaakt langs 24 kinderen. Het zijn voornamelijk gezinnen die het moeilijk hebben en tijdelijke ambulante hulp krijgen van Jeugdformaat. Eén van de gezinnen is een pleeggezin. Al deze kinderen hebben van Sinterklaas een cadeautje en een chocoladeletter gekregen.

Stichting Jeugdformaat

Jeugdformaat biedt jeugd- en opvoedhulp in de regio Haaglanden. Zij ondersteunen ouders en kinderen die het op eigen kracht (even) niet meer redden. Dat doen zij bij voorkeur in de thuissituatie, maar ook via schoolmaatschappelijk werk. Daarnaast vangen zij kinderen op in pleeggezinnen, gezinshuizen en in de voorzieningen van Stichting Jeugdformaat. Bij alle hulp die zij organiseren staat het kind, de jongere centraal. Hierbij stellen zij voortdurend de vraag: wat zou je doen als het je eigen kind was? Met die visie als basis bieden onze betrokken medewerkers in de regio Haaglanden laagdrempelige en deskundige hulp aan ruim 6.500 gezinnen per jaar.

Kiwanis Club Den Haag

Kiwanis is een internationale service-organisatie bestaande uit zelfstandige clubs in vele landen. Zij richt zich op fundraiseprojecten voor kinderen over de gehele wereld. Kiwanis Club Den Haag houdt haar werkvergaderingen in het Carlton Ambassador Hotel in Den Haag en is altijd op zoek naar enthousiaste, ondernemende vrijwilligers met een interessant netwerk.

Fundraiseprojecten en acties die Kiwanis club Den Haag de afgelopen jaren heeft gedaan: de jaarlijkse chocoladeletteractie, survivallen met de kinderen van Parnassia, het succesvolle boekje Binnenhof Eet Buiten en nog veel meer.

Woorden kunnen echt niet zeggen
wat je werk'lijk denkt en voelt
Sint hoopt dat de kinderen door dit pakje
even voelen wat hij bedoelt.
wat de ene zegt met bloemen
zegt de ander met een zoen
maar de Sint wil het vanavond bij de kinderen
met een klein cadeautje doen.

Voor meer informatie: www.kiwanis.nl/denhaag

Met dank aan de sponsoren: Regina van Ginkel (cadeautjes) en Bonbon Atelier Schepers (chocoladeletters).

Zie bericht Jeugdformaat: -volgt-