20120521 Opbrengst Binnenhof Eet Buiten al ruim € 14.000

Boek “Binnenhof Eet Buiten” bracht al ruim € 14.000 op!

Eind vorig jaar bracht Kiwanisclub Den Haag het boek Binnenhof Eet Buiten uit. In dit boek belichten twintig politici hun favoriete Haagse restaurant. De opbrengst van deze uitgave komt volledig ten goede aan drie goede doelen. Inmiddels zijn er ruim veertienhonderd exemplaren verkocht en heeft het project al ruim € 14.000 opgebracht. Daarvan is al een deel overgemaakt naar het Stop Tetanusproject.

Eet BuitenIn Binnenhof eet Buiten vertellen twintig politici over hun favoriete restaurant. Deze restaurants geven stuk voor stuk een heerlijk recept uit eigen keuken prijs. Daaronder maar liefst vier restaurants die met een Michelin-ster bekroond zijn: Seinpost, Niven, Paul van Waarden en Savelberg.

Binnenhof eet Buiten is een bijzondere combinatie van een kookboek en een persoonlijke kennismaking met politici. Een mooi collectors item voor hobbykoks en voor lezers met politieke belangstelling.

Drie goede doelen

Alle betrokkenen werkten geheel belangeloos aan de totstandkoming van het boek Binnenhof Eet Buiten mee. De opbrengst komt dan ook volledig ten goede aan drie goede doelen die Kiwanisclub Den Haag ondersteunt: kinderhospice De Glind in Barneveld, kinderen van Parnassia en het wereldwijde project Stop Tetanus in samenwerking met Unicef.

STOP TETANUS bij moeders en baby’s

Elke negen minuten sterft ergens ter wereld een baby aan tetanus. Dat zijn bijna 60.000 baby’s per jaar. Ook veel moeders overleven de ziekte niet. En dat terwijl met de juiste vaccins tetanus goed te bestrijden is. Kiwanis International gaat de komende jaren samen met Unicef de strijd aan tegen tetanus en wil ervoor zorgen dat in 2015 61 miljoen vrouwen en kinderen zijn ingeënt. De komende tijd gaat Kiwanis Nederland op verschillende manieren geld inzamelen voor deze bijzondere actie.

Eet BuitenNauwe samenwerking Unicef en Kiwanis International

Er is wereldwijd een nauwe samenwerking met Unicef. Het project loopt af in 2015, met een uitloop tot in 2016. Wereldwijd is hiervoor € 180 miljoen nodig, waarvan € 100 miljoen wordt opgebracht door de verschillende overheden en bedrijfsleven. Wereldwijd maakt Kiwanis zich sterk om in samenwerking met Unicef de resterende € 80 miljoen bijeen te brengen.

Goed te voorkomen

Tetanus komt nog voor in 39 ontwikkelingslanden en is zonder behandeling altijd dodelijk. De ziekte wordt in veel gevallen tijdens de zwangerschap of bevalling overgedragen van moeder op kind. Door vrouwen en kinderen te vaccineren, kan tetanus goed worden voorkomen. Met een serie van drie vaccins is een moeder en haar ongeboren kind beschermd.

Binnenhof eet Buiten kost € 15 en is nog te koop bij www.kiwanis.nl/denhaag en www.stoptetanus.nl., maar ook nog bij verschillende boekenwinkels in de Haagse regio en via bol.com.