20091205 Chocoladeletterproject groot succes

Het Chocoladeletterproject voor Harapan Jaya is een groot succes geworden!

De Sinterklaasactie 2009, verkoop van chocoladeletters waarvan de opbrengst ten goede komt aan de Stichting Harapan Jaya (Hoop die overwint), is een daverend succes geworden. In relatief korte tijd zijn meer dan 10.000 letters verkocht!!

Even een korte terugblik. Met de opbrengst van de verkoop van chocoladeletters wil Kiwanis Den Haag een project van de Stchting Harapan Jaya (Hoop die overwint) in Indonesië ondersteunen. Deze stichting houdt zich bezig met het verbeteren van de leefomstandigheden van lichamelijk gehandicapte kinderen aldaar door hen te opereren, revalideren en op te leiden. Er bestaan al revalidatiecentra in Noord-Sumatra en op het eiland Nios. Nu gaat de stichting uitbreiden op West-Timor door o.m. de opzet en inrichting van een naai-atelier. De operaties worden verricht doordat 2x per jaar Nederlandse chirurgen overkomen. Na de lagere school zijn de opleidingen gericht op vakgebieden als timmerman, prothesemaker, kleermaker, naaister e.d. Daardoor is het mogelijk dat de kinderen grotendeels hun handicap overwinnen en een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Met name het opzetten van een naai-atelier op West-Timor wil Kiwanis den Haag ondersteunen met het St. Nicolaas Chocoladeletterproject. De letters zijn met de hand gemaakt van “callebaud”-chocolade in de smaken melk en puur, zij wegen 200gram per stuk en zijn verpakt in een luxe verpakking met doorzichtige bovenzijde. Zij kosten € 5 per stuk incl btw. De netto-opbrengst gaat naar de Stichting.