20090620 Survival voor kinderen

Kiwanis Den Haag maakt kinderen van verslaafde en/of psychiatrische ouders blij met een survivalmiddag

Afgelopen zaterdag, 20 juni, trakteerden de Kiwanis Club Den Haag 20 kinderen in de leeftijd van zeven tot dertien jaar op een middagje survivalen in het Westland bij 2sur5.

Deze kinderen kenden elkaar nog niet maar hebben allen gemeen dat zij deel uitmaken van een gezin waarbij een of beide ouders te kampen hebben met psychiatrische en/of verslavingsproblemen. Mede door de problemen thuis krijgen deze kinderen zelden de mogelijkheid om een leuke activiteit te ondernemen zoals een dagje uit. Iets dat kinderen uit ‘normale’gezinnen wel vaker ten deel valt.

Kiwanis Club Den Haag voelde de noodzaak om deze kinderen eens in het zonnetje te zetten en zodoende is deze activiteit in nauwe samenwerking met Bureau Basiszorg Den Haag en Zoetermeer en Stichting Vrienden van de Parnassia Bavo Groep opgezet.

De kinderen verzamelden zich afgelopen zaterdag rond de klok van 13.00 uur aan de Albardastraat in Den Haag waar de begeleiders van Kiwanis Den Haag, Bureau Basizorg en de Stichting Vrienden van de Parnassia Bavo Groep hen op stonden te wachten. Een touringcar bracht de hele club naar 2sur5 in Wateringen. Daar konden de kinderen zich de hele middag onder professionele begeleiding uitleven met touwbanen, boogschieten, klimmen, hindernisparcours en vlot bouwen. Na drie uur zwoegen konden de kinderen moe en voldaan de honger stillen met een lekker patatje en een blikje fris. Op de terugreis ontvingen zij nog een stripboek als herinnering aan deze leuke middag!.

Deze middag werd hen aangeboden door de Kiwanis Den Haag en is een samenwerkingsverband tussen de Stichting Vrienden van de Parnassia Bavo Groep, Kiwanis Den Haag en Bureau Basiszorg Den Haag en Zoetermeer.

Kijk voor meer informatie op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sara Verhelst, coördinator communicatie en evenementen Stichting Vrienden van de Parnassia Bavo Groep

070-391 76 56, s.verhelst@parnassiabavogroep.nl